FAQ Specialist

Meest voorkomende vragen specialist

Wat is Financialmatch.nl

financialmatch.nl is een online platform dat opdrachtgevers/eindgebuikers rechtstreeks in contact brengt met financieel specialisten. Het doel is dat financieel specialisten rechtstreeks zaken kunnen doen met opdrachtgevers zonder tussenkomst van intermediairs/detacheringsbureaus.

Opdrachtgevers die een opdracht plaatsten zijn uitsluitend eindklant (waar de opdracht daadwerkelijk wordt uitgevoerd). Intermediairs/bureaus mogen geen opdrachten op dit platform plaatsen.

De geregistreerde financials zijn financiele specialisten die geïnteresseerd zijn in advies of interim-opdrachten of in vaste financiële posities.

Account

Hoe kan ik mij registreren?

Registreren is zeer eenvoudig (kijk bovenaan op de homepagina). Na registratie verzoeken wij je om een (uitgebreid) formulier in te vullen. Dit formulier geeft inzicht in de kennis, ervaring en wensen. Door het formulier goed in te vullen vergroot het de kans om gevonden te worden door opdrachtgevers en daardoor het vinden van interessante en passende opdrachten!

Kan ik mij gratis aanmelden?

Ja. Je kunt kiezen tussen een gratis abonnement of verschillende soorten betaalde abonnementen. Ongeacht wel abonnement je hebt zie je alle opdrachten. Het enige verschil tussen de abonnementen is de hoogte van de vergoeding die je aan FinancialMatch moet betalen op het moment dat je daadwerkelijk een opdracht gaat invullen. Bij een gratis/goedkoper abonnement betaal je een hogere vergoeding dan bij een duurder (betaald) abonnement. Kijk hier voor de verschillen tussen de abonnementen.

Wat als ik mij login gegevens kwijt ben?

Indien je je wachtwoord niet meer weet klik eenvoudig op wachtwoord vergeten. We sturen een mail naar je om een nieuw wachtwoord aan te maken. Indien je niet meer weet welk mailadres je voor ons platform hebt gebruikt stuur dan een mailtje aan info@financialmatch.nl. Wij zullen je dan helpen.

Hoe kan ik nieuwe opdrachten zien?

Nadat je een profiel hebt aangemaakt sturen wij je nieuwe opdrachten die matchen met je profiel of wensen.

Mijn account is om administratieve redenen geblokkeerd. Wat kan ik doen?

Wellicht heb je een betaald abonnement en is die niet betaald. Kijk in je mailbox voor een betalingsherinnering. Na betaling van de factuur wordt je account weer geactiveerd.

Abonnement opzeggen

In je account kun je je abonnement opzeggen of je kunt het contactformulier invullen waarin je verzoekt het abonnement te stoppen. Wij verzoeken je hierbij aan te geven welk mailadres je voor ons platform gebruikt. Wij waarderen het als je ons de reden van stopzetting wilt aangeven (daar kunnen wij weer van leren).

Opdrachten

Hoe kan ik reageren op opdrachten?

Reageren op opdrachten is zeer eenvoudig. Op het moment dat je een interessante opdracht hebt gevonden kun je reageren (je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren).

Wat is het voordeel om mij aan te sluiten bij FinancialMatch?

Financialmatch is een nichewebsite waar uitsluitend eindgebruikers/opdrachtgevers opdrachten kunnen plaatsen. Het basis abonnement is gratis!. Op het moment dat je aangemeld bent bij FinancialMatch ontvang je relevante opdrachten in je mailbox. Intermediairs/bureaus mogen geen opdrachten plaatsen op dit platform. Dit betekent dat je een hoger uurtarief ontvang dan indien je zou werken via een intermediair/bureau (zij vragen vaak 25-30% marge).

Reageren op een opdracht?

Reageren op een opdracht is altijd gratis.

Meldingen nieuwe opdrachten?

Na registratie ontvang je nieuwe relevante opdrachten in je mailbox.

Ontvang meer of minder opdrachten

Indien je meer opdrachten wilt ontvangen dan adviseren wij je om je profiel uit te breiden (bijvoorbeeld niet alleen beschikbaar voor fulltime maar ook voor 2-3 dagen per week, of meer uurtarieven, functiebenamingen e.d. In je account kun je al je gegevens wijzigen (vergeet niet de wijzigingen op te slaan).

Waarom krijg ik geen meldingen in mijn mail?

Mogelijk zijn onze mails geblokkeerd en zie je ze in je spamfilter. Kijk in je spam en zoek naar financialmatch. Klik op onze mail en markeer het als veilig. Wij adviseren je ook om info@financialmatch.nl toe te voegen aan je adresboek. Op het moment dat je dat hebt gedaan weet je zeker dat je onze mails in je mailbox ontvangt!

Hoe weet ik dat de opdrachtgever voor mij heeft gekozen als de beste specialist?

De opdrachtgever zal contact met je opnemen. Het is ook mogelijk dat een opdrachtgever contact met je opneemt (door mail of prive-bericht in ons systeem) voor meer informatie voordat hij een beslissing neemt. Op het moment akkoord gaat met jouw voorstel ontvang je hiervan een mail. In je account kun je altijd kijken wat de status is van je opdrachten.

Onderhandelingen over een opdracht

Op het moment dat je in overleg bent met een opdrachtgever over een opdracht onderhandel je zelf over alle onderdelen zoals inhoud opdracht, lengte, aantal dagen, uurtarief en andere relevante onderdelen. Let op dat bij je uurtarief dat je rekening houdt met een kleine (afhankelijk van je abonnement) vergoeding die je moet betalen aan FinancialMatch.

Werken via een broker

Sommige opdrachtgevers zijn verplicht om te werken met een broker. Voor ons is dit geen probleem. Je maakt de afspraken met de broker in plaats van met de opdrachtgever en je stuurt na afloop van elke maand je urenstaat naar FinancialMatch.

Moet een opdrachtgever altijd kiezen tussen de reacties?

Nee. FinancialMatch beoordeelt vooraf alle opdrachten. Indien wij denken dat de opdrachtgever uitsluitend geïnteresseerd is in gratis offertes dan plaatsen wij de opdracht niet.

Wie kan mijn reactie zien?

Reacties kunnen alleen door de opdrachtgever gezien worden. Andere specialisten zien jouw reactie dus niet.

Kosten/abonnement

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van financialmatch.nl

Financieel specialisten kunnen kiezen tussen een gratis Basisabonnement of voor verschillende betaalde abonnementen. Iedere (geregistreerde) specialist kan gratis reageren op opdrachten.. Alleen op het moment dat je daadwerkelijk een opdracht gaat invullen betaal je een kleine (afhankelijk van het abonnement) vergoeding aan FinancialMatch. Klik hier voor de kosten en voordelen van e verschillende abonnementen

Waarom is er een vergoeding verschuldigd bovenop (de eventuele) kosten van een abonnement?

Ons doel is dat financieel specialisten elkaar helpen bij het vinden en invullen van interessante opdrachten die het meest opleveren (want geen hoge marges van intermediairs/bureaus). Om het (nog) aantrekkelijk(er) te maken om financialmatch.nl te gebruiken voor het invullen van opdrachten betalen wij, gedurende maximaal 6 maanden, 5% van de, aan de opdrachtgever gefactureerde en betaalde omzet (excl BTW) aan de tipgever die er voor gezorgd heeft dat de opdracht via financialmatch.nl ingevuld is Dit betekent, in het geval een specialist met een professioneel abonnement, een opdracht invult, 100% van onze vergoeding wordt betaald aan de tipgever die ervoor gezorgd heeft dat de opdracht op ons platform is geplaatst. Klik hier voor de verschillende abonnementen, kosten en voordelen.

Hoe kan ik geld verdienen aan financialmatch.nl

Iedere financieel specialist ziet of hoort in zijn omgeving wel eens dat er een opdracht of vacature is voor een financieel specialist. Indien jij de eerste bent die ons informeert over deze mogelijke opdracht, de opdracht wordt gepubliceerd op ons platform en een bij ons geregistreerde financieel specialist vult de opdracht in, dan ontvang jij, gedurende maximaal 6 maanden, 5% van de door de specialist aan de opdrachtgever gefactureerde en betaalde omzet (excl BTW). Klik hier voor voorbeelden wat een tip je kan opleveren.

Hoe weet ik zeker dat een opdracht aankomt bij FinancialMatch.

Er zijn meerder mogelijkheden om dat te realiseren

• Vul het formulier in en wij nemen (anoniem) contact op met de potentiële opdrachtgever of hij interesse heeft om de opdracht op ons platform te plaatsen.

• Vul het formulier in en benader zelf, binnen 4 uur de potentiële opdrachtgever of hij interesse heeft om de opdracht op ons platform te plaatsen.

• Vul het formulier in als opdrachtgever. Wij nemen dan contact op op welke wijze je de betaling wilt ontvangen.

Voorwaarde voor de beloning/tip:

• De opdracht is nog niet extern gepubliceerd

• Je bent de eerste die ons, door middel van het formulier, over de opdracht informeert

• De opdracht wordt ingevuld door een, bij financialmatch, geregistreerde financieel specialist

• De opdracht wordt, gedurende de gehele periode, door dezelfde specialist ingevuld

• De tip moet er toe leiden dat binnen 3 maanden na de tip de opdracht is ingevuld door een aangesloten financieel specialist.

Facturatie

Hoe werkt de betaling van een betaald abonnement?

Nadat je een betaald abonnement hebt gekozen kan je het abonnement direct betalen.

Het maandbedrag van het abonnement geeft je inzicht over de kosten per maand.

Je ontvangt de factuur in je mailbox maar kunt het ook altijd vinden in je account.

Hoe gaat de facturatie over de werkzaamheden in een opdracht

  • Binnen 5 dagen na iedere maand stuur je een getekende urenstaat naar FinancialMatch van het aantal gewerkte uren in die maand.
  • De factuur voor je werkzaamheden stuur je direct naar de opdrachtgever (of als je werkt via een broker naar de broker)
  • Op basis van de urenstaat ontvang je een factuur van FinancialMatch om de overeengekomen vergoeding (afhankelijk van je abonnement op het moment dat je reageerde op de opdracht) te betalen.

Hoe kan ik mijn abonnement en eventuele vergoedingen betalen aan FinancialMatch?

Abonnementen kunnen betaald worden met iDeal, CreditCard, PayPal of bankoverschrijving. Vergoedingen kunnen betaald worden door bankoverschrijving

Abonnement

Het abonnement wordt aangegaan voor de duur van één jaar.

2. Het abonnement stopt door opzegging met een opzegtermijn van 1 maand. Stopzetting kan makkelijk in je account of door ons aan te schrijven.

3. Indien het abonnement niet tijdig is opgezegd wordt het abonnement verlengd met één jaar.

4. Indien een specialist een abonnement opzegt is er nimmer recht op een terugbetaling van het betaalde abonnement. Dit is ook van toepassing indien FinancialMatch, op grond van de Algemene Voorwaarde, gerechtigd is het account van de specialist te verwijderen.

5. Na stopzetting van het abonnement zal FinancialMatch, binnen een redelijke tijd, alle content van de gebruiker verwijderen van haar systeem. Na stopzetting van het abonnement zijn er voor FinancialMatch geen verplichtingen meer jegens de specialist.

Stopzetting abonnement gedurende een opdracht

Indien je, voor het eind van het abonnement, hebt gereageerd op een opdracht of een opdracht invult dan blijft je abonnement voortbestaan tot het moment dat de opdrachtgever je reactie heeft afgewezen of de opdracht is beëindigd.

Ik ben een financieel specialist maar (nog) geen freelancer

Je wilt een opdracht doen maar niet als freelancer In dit geval heeft FinancialMatch afspraken gemaakt met enkele payrolbedrijven en vervul je de opdracht via hen.

Je bent alleen geïnteresseerd in vaste posities. Je kunt je dan registreren voor allen vaste posities. Alleen als er vaste posities worden gepubliceerd ontvang je hierover een mail.

Je wilt als freelancer werken maar hebt nog geen actie ondernomen om dit te realiseren. Ga naar de KvK en registreer je daar. In de meeste gevallen ontvang je binnen enkele dagen je papieren en je KvK-nummer.

Tips om de website te verbeteren of onze service

Wij zijn benieuwd naar je gebruikservaring van onze site en staan altijd open voor suggesties om het nog beter te maken. Gebruik het formulier om suggesties door te geven.